Kreativ blogg



Brukar vanligtvis inte haka på sådant här, men okej :) Utmärkelsen kreativ blogg har börjat spridas här nere bland de svenska bloggarna, och häromdagen så utsåg Sophia mig. :)

Utmaningen går ut på att man ska berätta 7 fakta om sig själv.

1. Vissa vet inte ens att mitt riktiga namn är Josefine.

Härmar Sohpia själv lite som skrev något om sitt namn på första punkten. Jag har kallats för Joffa så länge jag kan minnas – och så länge jag kan minnas så hatar jag också det smeknamnet! Eller hata är väl ett starkt ord, men hör ni inte hur fult det låter: Joffa? Jag vet en person till i hela världen som kallas för det och det är min kusin som heter Josef. Varför fick inte jag bli en Josse, eller Jossan som alla andra Josefinor? Det är iofs bättre än mitt första och absolut längsta smeknamn; Karl-Johan Lillis von Anka.  Fråga mig inte hur och varför, men vid närmare eftertanke så är nog inte Joffa så tokigt ändå.

 

2. Jag har alltid gillat Norge.

Blev förälskad i Ole-Gunnar Solskjaer  a.k.a. ”baby-face” för cirka 10 år sedan, efter att jag även förälskat mig i Phil Neville och David Beckham (ja, hela Manchester United). Tycker det norska språket är det finaste och gladaste som finns. Hade till och med en Norge-flagga ett tag på väggen hemma i mitt rum, och på ett annat fotografi av mig som finns upphängt på samma vägg har jag en Norge-flagga målad på kinden. Det sjukaste av allt är att jag aldrig varit i Norge!


3. Jag var en riktig stjärna när jag var yngre!

Lärde mig läsa långt före alla andra barn och i skolan skröt läraren och sa ”jag behövs ju inte här, vi har ju Josefine” . Idrott var det bästa jag visste. När andra tjejer hoppade hopprep spelade jag fotboll med grabbarna. På distriktsmästerskapen kunde jag välja vilken gren jag ville, hade ändå chans på guldmedaljen. Kan lätt skryta om det här nu eftersom det aldrig blev något av mig sedan. Alla talanger jag någonsin haft verkar som bortblåsta numera :P


4. Jag ger tydligen ofta ett första intryck av att vara en riktig bitch.

Faktiskt sjukt. Det finns oräkneligt många som jag har lärt känna, och som på efterhand sagt till mig att; ”När jag såg dig första gången så trodde jag att du var världens bitch”. Till och med Linda, min bästa vän som jag lärde känna på gymnasiet – och som själv kan skrämma livet ur vem som helst, sa att hon blev rädd för mig när hon såg mig första gången. Jag vet inte, ser jag verkligen så farlig ut? Ibland kanske jag kan verka otrevlig, men det har nog snarade med min blyghet att göra. Jag är en jättesnäll tjej om jag får säga det själv.


5. Jag önskar verkligen att jag vore grym på att sjunga!

Okej, jag sjunger inte uruselt, men jag tror att jag sjunger nasalt och de höga tonerna är inget för mig. Skulle jag få välja något som jag skulle vilja vara riktigt, riktigt bra på – så skulle det vara att sjunga. Nu sjunger jag ju gärna ändå, men helst bara när inga andra hör.

 

6. Min stora last här i livet är mat.

Ja, hellre mat faktiskt än godis och sötsaker. Visst jag gillar sådant också, men mat... KÖTT. Vissa säger att de äter för att leva, ibland känns det som att jag lever för att äta. Det är tur jag gillar att röra på mig också, annars hade det aldrig gått ihop!


7. Jag är sjukligt rädd för ormar.

Ja usch bara. Var som värst när jag var yngre och ofta brukade drömma mardrömmar om dem. Vaknade i panik, sprang till mamma och pappa för att krypa ner där, och drömde vidare/inbillade mig på vägen dit att ormarna flög efter mig i luften. Mamma har senare berättat för mig att jag fick lov att ligga PÅ henne och sova eftersom jag trodde att det kryllade av ormar i hela sängen. Har tack och lov – trots att jag är uppvuxen ute i skogen – aldrig stött på en orm där den inte ska vara. Men, det är helt klart en orsak till att jag tvekar stort till att åka till länder så som Australien etc. Kan dock (stort dock) säga att min spindelskräck har blivit värre sedan jag flyttade till Schweiz. Spindlarna här SER UT att höra hemma i Australien. Jag tycker nog det kan vara vinter och kallt ett tag till så de håller sig borta.

 

Det var det :) Jag skickar vidare utmärkelsen till: Emma, Johanna La, Johanna Li, Linn, Malin, Emelie och Lisa.


Om du får denna awarden ska du:
- kopiera awarden på din blogg!
- länka till personen som gett dig awarden!
- berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
- välja 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
- länka till deras bloggar!
- lägga en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!


Puss till Mattias som är i Stockholm inatt och kram till alla andra! :P Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback