Also...

Lördagen, helgen!

Fest i Bern var det alltså, men först hade jag ju en arbetsintervju att klara av som bara dök upp från ingenstans sådär på fredagskvällen. Var sjukt nervös. Dels för att jag kände press att göra bra ifrån mig, eftersom jag "misslyckats" med det på några intervjuer innan. Kände dessutom att jag hade oddsen emot mig att just lyckas. Så knepigt med en massa regler och skit här (fast bara för mig tydligen), jag vill inte (får inte?) ens gå in på allt. Jag känner mig som en illegal invandrare fast jag inte är det.

Jag får inte säga vissa saker, måste i princip ljuga ihop en historia om min vistelse här när jag söker jobb - och ja, ni vet ju hur bra jag är på att ljuga. Som TUR var kom inga jobbiga frågor och intervjun som gjordes helt och hållet på tyska gick BRA. Jag ska få komma och provjobba på lördag. Kanske ska säga att jobbet är på ett hotell i Zuchwil (minns inte om jag skrivit det) och gäller endast lördagar och söndagar. Ingen dröm att börja kl. 06 på en lördagmorgon, men just nu blir jag överlycklig över vilket arbete och vilka arbetstider som helst. :)

Nu till det "viktiga"! SVENSKfesten i Bern. Alltid lika kul när vi lyckas styra ihop så att zürichtjejerna kommer hitåt eller vice versa. (Nu saknades några men..) Nästa gång blir det vår tur att åka till Zürich! :) Allt inleddes med förkalas hemma hos Linda i Schliern, som även hade två svenska tjejkompisar från Warberg på besök. Där blev det snacks, dricka och mycket trevligt småprat med både nya och mer bekanta ansikten :)

Vid halvelva började vi dra oss mot Barstreet i Bern. Barstreet är... Ja, hur ska jag förklara. Tänk er en stor hall, i Umeå - typ någon av noliahallarna. Och som små marknadsstånd så är hallen fylld av olika barer. Även matställen, men främst barer. Längst bort i hallen fanns även en stor scen med liveuppträdanden hela kvällen. Det var otroligt varmt och trångt där inne, minns att jag frågade ett flertal gånger "hur många får de ta in egentligen?" Antar att det var extra mycket eftersom detta var sista helgen för Barstreet - det är inget som hålls öppet året om.

Vi fastnade länge vid en bar, vet inte om det var för att bartendrarna var unga män i bar överkropp och för att de dessutom var väldigt generösa med spriten? :P Jag tog mig hur som helst inte ens ett varv runt där inne. Var påväg en gång mot dansgolvet men där tog det bara stopp. Orörligt p.g.a trängseln. Vad jag minns så var ändå musiken riktigt bra! Helt annorlunda festupplevelse i alla fall. Helt OKEJ upplevelse, allt blir bra med ett grymt sällskap :)

Så, söndag: Trött och bakis. Måndag: Matte och träning.
Tisdag?


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Att vi stannade där i just den baren hade INGET att göra med männen klädda i en svart fluga som överdoserade vodkan? Eller?! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback