9:e december.

Torsdagen den 9:e december. Anna-dagen. Mormors födelsedag och även min kusin Jennys födelsedag! Grattis till dem och även till alla Annor jag känner på namnsdagen :) Så, ikväll blir det att åka ut till Tvärålund för lite kalas, det ska bli både trevligt och gott!

Vad som mer händer och sker just nu är ju att jag äntligen ska börja vikariera som lärare i Vindelns kommun. Jippie!! Första dagen blir redan imorgon i klass 5-6 på Tvärålunds skola, så kunde ju inte passat sig bättre att jag skulle åka dit just ikväll. Känns väldigt spännande! Lite nervöst också när jag tänker på det.. Men framförallt känns det bara som en riktigt rolig utmaning, ska bli kul att göra något helt nytt.

Hade ju faktiskt Lärarprogrammet som förstahandsval när jag sökte till universitetet i våras, så det känns självklart bra att jag får prova på lite nu och se om det kan vara ett yrke för mig eller ej. Kommer som det låter att finnas möjlighet till en hel del jobb. Som jag fått besked hittills så kan det bli minst 50% efter jul - hoppas :) Blir förstås lite längre till jobbet nu emellanåt, men det känns som det är värt det! Jag VILL göra det här. Jag hoppas också att det ska lösa sig så pass bra med mina scheman så att jag ska kunna vara på Sibylla de dagar då jag inte är ute på skolorna.

Alltså, pirrigt inför morgondagen. Håll tummarna för att eleverna är snälla med nya vikarien!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Håller tummarna stenhårt, detta kommer du klara galant o sen blir det lärarutbildningen ;) Kram från södern

Postat av: Johanna

Hörde mamma sa att du skulle börja vikariera på skolan, kul:) jag har gjort det sen i höstas och det är riktigt roligt måste jag säga! vi kommer säkert ses nått efter jul:) och du kan vara lugn, dom är jättegulliga!kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback