MIN SCHWEIZERMEISTER

Jag går väl direkt in på helgens stora händelse, nämligen Mattias och Wilers GULD - och vill då bara säga:
STORT GRATTIS TILL MIN ÄLSKADE OCH BÄSTA MATTIAS. Jag var en stolt och rörd flickvän som fick se honom vinna och bli "Schweizermeister" igår, för andra året i rad. Han är så grym och så värd den där medaljen!



Nästan bäst av allt - sedan rök slutspelsskägget! ;D Mattias ser numera ut som en tonåring, jag känner inte alls igen honom. Men fin är han som alltid, och nu klagar han inte längre när jag stryker honom på kinden :P

Blev såklart stort och mycket firande igår (de firar i och för sig fortfarande). Åkte hem efter matchen för att sluta upp med Cornelia och Johanna, festprissorna från Zürich. Vi förfestade lite här och blev sedan upphämtade av Sophia som skulle ta oss till Schlagertempel i Kirchberg där guldfirandet höll hus. Helt klart roligaste festen/utgången som jag hittills upplevt här i Schweiz, kan ha berott på att alla var så sjukt glada :)

Fick dock ta det lite lugnt själv och dricka mycket vatten efter midnatt för att i något så när bra tillstånd kunna ta mig till min egen match idag. Jag var hemma vid 04-tiden imorse, så hann ändå få mig cirka sex timmar sömn innan det var dags att kliva upp. Samling 11, match 12:30. Guess what? Blev vinst 3-1! Jag spelade mina 90-minuter galant, så galant att min tränare efter matchen sa: "Joffa, du går inte och lägger dig före klockan 4 nästa helg!" ;) Efter onsdagens tunga match spelade vi nu mycket bättre, eller ja, nu SPELADE vi faktiskt fotboll. Jag var sådär lugn men ändå på tå som jag önskar att jag alltid kunde vara. Enda problemet är att jag inte duger till att göra mål längre, men det ska väl lossna det också så småningom :)

Nu ska jag gå och lägga mig. Känner mig trots allt sliten efter nattens kalasande och matchen idag. Festen fortsätter här i huset, men på våningarna ovanför mig. Mattias är ledig imorgon - och det är han väl värd. För mig däremot väntar en helt vanlig måndag, dvs jobb 10:30-17:30. 

Hoppas alla haft en lika härlig helg som jag! Adjöss!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Hej!



Jamen absolut, klart vi ska ses. Vi får höras i veckan och bestämma nåt bra! När passar er? Kan ju stämma av på facebook.. kram!! (och fasen vad kul för dem med guld! inte oväntat direkt, men ändå..)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback