Första grillningen!

Idag var man tillbaka på jobbet igen och då kom självklart även det strålande vädret åter. Så typiskt. Inte ett endaste moln över hela Schweiz idag, varför fick det inte vara så någon av de fyra dagar jag precis varit ledig? Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Gud vill inte att jag ska bli brun!

Har trots allt haft en optimistisk dag på jobbet. Suttit med fönstret på vid gavel, ätit ett par av de chokladägg som fanns kvar i fikarummet sedan skärtorsdagen och diggat till mina favoritlåtar just nu på mp3:n. Timbaland feat. Katy Perry "If we ever meet again" - helt fantastiskt bra låt. Timbaland kommer med den ena bra låten efter den andra just nu, men den här blir man sådär extra glad av.

Var inte så tokigt heller att M sedan fick ett sms precis innan vi skulle åka hem, att grillen stod tänd och färdig att användas på bakgården där hemma. Grillat ute i kvällssolen blev hästlängder mycket bättre än rester framför TV:n som egentligen var planerat. I love kött.

Efter det blev jag lite seg. Skulle egentligen tagit mig ut på en joggingtur men. Det är lite konstigt. Sedan vi ställde om till sommartid och det blev ljust till 20:30 på kvällarna så går det plötsligt inte träna längre när det blivit mörkt. Hinner jag inte medan det är ljust ids jag inte. Hur orkade jag i vintras? 

Imorgon blir det mycket spring däremot då vi ska spela träningsmatch. Lite nervös - orkar man 90 minuter mån tro? Spelar borta mot Derendingen, vilket blir som hemma för mig eftersom jag bor i Derendingen. Hehe. Jag visste inte ens att det fanns något damlag här, har bara promenerat förbi fotbollsplanen ett antal gånger :P Så det blir kul! Jag tror på vinst.

Nu ska jag se färdigt Barca-Arsenal eller sova ikapp med killen som ligger och snarkar bredvid mig på soffan :) Sov gott allesammans!




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback