Schweiz våren -09

Kom på att det kanske inte fanns så mycket mer att tillägga om "dagen".

Tänkte istället att jag kunde bjuda på lite äldre bilder härifrån Schweiz, nämligen från i våras då jag åkte hit två gånger för att hälsa på Mattias. Ni som hängt med här ett tag vet ju att jag var lite hemlighetsfull om det där. Skrev inte vart jag åkte. Framför allt inte vem jag åkte till. Allt var nytt och vi visste inte vad det skulle bli av oss två. Men att vi nu är ett kärt par är ju minst sagt officiellt, så varför inte lägga upp lite bilder från i våras nu :)



Första besöket var i slutet på mars, här var det vinterbleka ansikten och slutspelsskägg på G för vissa. Självklart blev det att åka upp till alperna och åka utförs. Jag som aldrig ens varit i fjällen – faktiskt sant - blev sjukt imponerad av både backarna, men inte minst av liftarna! Kul var det i alla fall. Förhoppningsvis blir det mycket mer av det i vinter/vår :)





En dag spenderade vi inne i Bern. Första gången jag var i Bern, första gången jag åt chokladkakan på Starbucks. Blev lika såld på båda :) Einstein house, där självaste Einstein sägs ha bott i början på 1900-talet. ”Bärengraben”, som ni ser, inte en grop, men ja, typ en grop mitt i stan med några björnar i som förbipasserande kan stanna och titta på. Björnen satte sig fint på rumpan och gapade stort när publiken kastade ner lite godbitar. Sist men inte minst Zytglogge, det kända klocktornet som står mitt i gamla staden.




När jag hälsade på nästa gång var även delar av Mattias familj där för att hälsa på. Bland annat Mattias syster Hanna och hennes lilla dotter Tanya. Nu hade slutspelet dragit igång på allvar, och Tanya var så söt i sin tröja med nummer 6 på ryggen :)





Vi gjorde även lite utflykter, bland annat till Luzern där vi hoppade på en båt för en rundtur. Stannade i Witznau och fikade (mini-bild nr.3), himla fint ställe. Bra shopping var det där också om jag inte minns fel, så Luzern blir det definitivt fler gånger!

Hoppas bilderna uppskattas! Imorgon är det fredag. Då vill vi hitta på något kul! Frågan är bara, vad? Jag vill fiska. Frågan är bara, vart? Och med vad? Vi får se vad som händer. Godnatt nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback