Picknick i en kohage uppe på Weissenstein

Ja, om man kliver ut genom dörren här i Derendingen så har man bakom alla hus ett stort berg framför ögonen. Högst upp på berget kan man se något vitt, som i själva verket är en stor restaurang. Jag har alltid varit nyfiken på att åka dit, så idag bestämde vi oss för att köpa med oss lite fika, åka dit och mysa ner oss i solen på en picknick-filt.


Detta är längs vägen upp som var både brant, snäv och smal. På bilden syns även en linbana som man kan välja att åka med hela vägen upp om man hellre skulle vilja det. Höjdrädd som jag är, var det nog lika bra att vi tog bilen. Satt ändå och höll fast mig med båda händerna hela vägen upp och hjärtat åkte upp till halsgropen varje gång vi fick möte.


Nästan högst upp på berget. Jag förstår inte, överallt bor det folk :) Och djur har de också. Mysigt!


Vi var inte ensamma om att åka dit :) Sista ca 200 metrarna fick vi gå, den uppförsbacken räckte för att jag skulle få mjölksyra i mina ben. Är imponerad av de tok till cyklister som cyklar hela vägen upp!


Till slut kom vi upp och fick se den fina utsikten. Var lite disigt ändå, trots att det var klarblå himmel och sol.


Fin utsikt som sagt..


Vi hittade vår plats i gräset i en kohage. Var dock fritt från både kor och människor, så vi klädde av oss till bara underkläderna och hade några minst sagt härliga timmar i solen. Gofika och andra boken i Twilight-serien :)


Jag ber om ursäkt för fötterna, jag tål inte att se dem jag heller (även om de nu för första gången på flera år är utan blånaglar). Bara det att det här var bilden som visade den övriga utsikten bäst. Vi lyckades utan kikare lista ut ungefär vart där nere vi bor, nämligen någonstans längst till vänster på bilden :)

Nu ska jag få Mattias att spela lite guitar-hero med mig. Börjar bli kul, nu hänger även lillfingret med! Vet inte vad som händer imorgon, ser ut att bli ännu en ledig dag med strålande sol. Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emma Grönlund

Aaaaah helt sjukt hus mysigt de där verkade! Du lever i drömmens värld!

Postat av: Pappa

Verkar härligt där. Hur är det med älgtillgången då?

Dagens nyhet från SSS är att Janne och Annelie har förlovat sig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback