Ännu en förlust - fast den här gången förtjänade vi det inte.

Alla som håller på med någon sport vet hur surt det är att förlora. Inte blir det bättre heller när man känner efteråt att "fy fan vad orättvist" och måste sätta sig i en minibuss för att åka en två timmar lång resa hem igen. Idag var det spel mot ett mål (inte vårat) större delen av matchen, ändå förlorar vi. 3-2. Fuckingjävlakukmatch helt enkelt. Jag tror det får räcka så.

Umedalen däremot avslutade serien fint och vann med 6-1 hemma mot Betsele idag. Bra gjort tjejer! MFF lyckades ju ta hem seriesegern till slut, Umedalen 2:a alltså. :/ Vad som händer nu får vi vänta och se. Åker MSK ur och ner till div. 2 måste de göra två skilda lag om de ska få spela i samma serie. Klarar de verkligen av det? Är det verkligen smart att göra det? Jag tror inte det. Framför allt så hoppas jag inte det! Jag hoppas på Umedalen till div. 2!

Fick i alla fall se lite nytt och fint av detta underbara land idag, så resan dit var inte bara skit. Bland annat fick jag se mitt livs första vinodling. Där skulle man fått stanna till och roffa åt sig lite vindruvor! (Kanske ska säga att vi spelade mot Bramois, ett fransktalande lag. Kanske hörs på namnet och kanske också förklarar vinodlingen) Kommer nog sällan få spela på en fotbollsplan igen heller som ligger så vackert till som den här gjorde. Kom på mig själv en gång när jag stod och beundrade utsikten från min back(!)positon, hehe, kunde blivit farligt :P Känns som jag ser så mycket som Schweizarna inte ser. Känns som jag fascineras av så mycket som inte fascinerar dem. Men det är väl så det är. De skulle säkert fascineras lika mycket om de fick se Storsandsjön och norrland ;)

Bästa med söndagsmatch (oavsett hur det går) är att få komma hem sedan med en pizzakartong i handen och bara lägga sig i soffan resten av dagen/kvällen. Åtminstone så försöker jag intala mig själv att jag varit så pass duktig att jag förtjänar det! :P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback