Confession

Jag klarade inte godisförbudet mer än en dag. Hade bjudit hit Sophia för en idol/CL-kväll och hade mer eller mindre lovat att jag skulle baka en blåbärspaj. Så att. Sedan att hon skulle ha Schweiz godaste glass med sig också hade ju inte jag en aning om... ;) Så att. En veckas godisförbud från och med nu!

Idol-audition från Umeå var det ikväll också till råga på allt. Varför kan inte Sveriges nästa idol vara någon som jag känner? Vet ni hur kul det skulle vara! :D Vet ni hur kul det skulle vara om man själv kunde bli en idol? Den chansen är dock lika stor som den är för de första typ 10 sökande i dagens program. Så pinsamt dåliga. Vet tyvärr inte om de hittade så mycket till talang överhuvudtaget i Umeå i år. Var väl tjejen från Dorotea, Erika som var mest övertygande. Och just det, han Rabih också som jobbade på frasses i Lycksele. Blir kul att se hur lång idol-resan blir för dessa två, jag kommer följa den med intresse!

Sedan var det fotboll, Inter-Barcelona. Två av världens bästa lag = kanonmatch! Jag föredrar dock matcher där det görs mål, så jag vet inte om jag har så mycket mer att säga om den. Zlatan trollade inget vidare heller.

Klockan är nu halv två och jag är pigg som en mört. Börjar dras med i Mattias omvända dygnsrutiner. Han förvånade mig genom att ställa väckaren på halv elva idag, men som de flesta vet så behöver det inte betyda att man faktiskt vaknar och stiger upp bara för det. Jag vaknade vid tio-tiden – tanken var morgonpromenad. Men ärligt så lockade sängen mer och ÄRLIGT så steg jag inte upp förrän halv två. Det är inte okej. Men jag kan samtidigt inte klandra oss. För några veckor sedan hade vi solen att skynda oss upp till. Det enda vi ”måste” göra nu är typ äta och träna, och det brukar vi utan problem hinna med ändå. Vi behöver aktiveras på annat sätt! Jag ska genast sätta mig och googla nu och hitta något här i närheten vi kan sysselsätta oss med imorgon :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Sorry, sorry... Missade helt ert godisförbud :) Men så gott var det, super tack för min första blåbärspaj i år och en mycket trevlig kväll. Glassen satt där den skulle oxå, som vanligt ;) Hoppas ni hittar något skoj att göra idag, dock det tråkiga vädret... Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback