VINST!

Äntligen, finally, endlich!...så kom idag första vinsten! :D SÅ UNDERBART SKÖNT. Ursäkta språket, men fan så mycket roligare det är att vinna än att förlora. 5-2 blev det tillslut hemma mot FC Etoile Sporting. Jag fick än en gång börja matchen som mittback. Tränare Andrea började småskratta när hon drog laguppställningen och fick mördarblicken av mig. Förstår ärligt inte varför hon sätter mig där, jag har ju inget där att göra. Fick tack och lov (inte utan anledning) flytta ut till vänsterbacken efter cirka tio minuter. Där trivs jag bra. Mycket bra till och med. Skulle bara önska att jag fick följa med mer uppåt längs kanten än jag tilläts idag, hade mycket spring i benen i andra halvlek idag som bara ville ut. Men bra gick det och nyskorna var sköna. En tjej i laget sa efter matchen: My father said you were the best. Alltid kul att höra något sånt, även om det var fler än jag som hade en bra dag idag :) Vinsten förändrade dock inget i tabellen, vi ligger fortfarande sist :P Men nu känns det som det finns lite hopp i alla fall. Det var den första, men definitivt inte den sista 3-poängaren.

Imorgon åker Mattias till Danmark en vecka för att spela Europa Cupen. Jag blir alltså ensam i huset i en hel vecka. Får undvika program som exempelvis dokumentären om Hagamannen i SVT1 ikväll om jag ska våga sova ensam. Känns trist såklart. Jag kommer sakna min innebandyspelare. En av de positiva sakerna däremot är att jag får äta vad jag vill. Han är nämligen lite kräsen också min innebandyspelare. Ska imorgon göra en vegitarisk pestopaj med massvis av grönsaker. Spenatsoppa blir det någon dag. Allmänt så kommer det bli mycket svamp, ananas, lök, linser, bönor och andra nyttigheter som det inte blir så mycket av annars. Mums!

Tänkte avslutningsvis ta en bild på mig själv med nya kameran och visa upp det glada ansikte jag haft sedan matchen idag. Förstår dock inte hur jag ska bära mig åt för att ta en enkel snapshot och det är för sent för att jag ska orka bråka. Jag lär mig kanske imorgon, kanon är i alla fall att jag kan se mina nära och kära över skype igen :)

Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback