Utgången som spårade.

Igår blev det alltså första riktiga utgången i Schweiz. Valde till sist Kirchberg före Bern, då mina lagkamrater hellre ville hänga där. Först blev det förfest hos Mäne.

Mäne und Sue. På bordet ser ni spelet som gjorde mig full fortare än fort.

Claudia und Melä.

I Schweiz sniffar tjejerna snus. Innan själva sniffandet sätter man sig i en ring, sätter sina tummar och lillfingrar ihop med de andras och drar en halvrasistisk ramsa. Ramsan handlar om att de har en dröm att alla "från öst" (?), ska hänga i träd. De har många drömmar men inte tillräckligt många träd. Annorlunda och lite sjukt?!

Jag har länge lyckats stå emot det här sniff-snuset, men igår kunde jag ju inte vara sämre än någon annan. Det fungerade först som någon slags näs-spray för min förkylning. Sedan nös jag ett tiotal gånger och tårarna bara rann. Idag mår jag sämst, dels pg.a detta. Never again!

I vardagsrummet hittade jag ett medaljskåp som hette duga. Det visade sig vara Mänes pappas som tydligen har varit världsbäst på en Schweizisk sport som ingen annan än schweizarna själva hört talas om.

Så här såg själva redskapet ut som man använder sig av i sporten. Plus en boll då. Tror jag måste sätta mig och googla om det där sen. Måste för övrigt säga att jag känner mig väldigt osäker på vissa ord och meningar i detta inlägg. Om man kan säga si eller så och om orden verkligen finns överhuvudtaget. Ibland vet jag inte. Huvudet bara snurrar idag.

Trots utgången var jag hemma och uppe idag klockan 09:00 när Mattias och hans Wiler skulle spela match om tredje-pris borta i Danmark. För det blev ju tyvärr ingen final :( Men idag vann de, och stort också! Mattias gjorde poäng igen och hans femma fortsatte leverera. Vet inte hur många mål de gjorde till slut, men typ tusen. Stackars det andra laget att bli så utklassade, de kan knappast säga nu att de nästan kom trea. Äntligen är i alla fall turneringen slut så imorgon får jag förhoppningsvis hem min bästa!

Nu ska jag lägga mig och vila ett tag. Är bjuden till två andra lagkamrater ikväll på middag. Ska äta raclette, en typisk, ostig och mastig schweizisk maträtt som jag inte smakat ännu. Så det blir trevligt! Mysig söndag på er andra :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback