Förkyld

Ja dels har jag Mattias på vift någonstans långt borta i Danmark, dels har det plötsligt blivit svinigt kallt ute (endast ca 8 plusgrader) och dels så arbetar jag numera varje dag. Klart kroppen inte pallar! Snuvig och hängig är jag, hoppas det inte blir värre än så.

Så idag har det blivit bara lugnt. Hade som lovat mig själv att jag skulle stiga upp och ta en långpromenad varje morgon innan jobbet, men fast väckaren ringde 08:45 så var den plötsligt 10:40 nästa gång jag öppnade mina ögon. Blev sen frukost istället framför TV:n/datorn där jag han se första perioden av Wilers första match borta i Danmark. 10-1 vann de med till slut och hattrick av Mattias dessutom. Kul för honom! :D I´m proud.

Jobbet flöt på bara bra och tiden gick inte så jättesakta. Ikväll har jag skickat iväg en ansökan för att förhoppningsvis få läsa matte C på distans efter jul. Därefter har jag haft en trevlig kväll med Sophia. Tjejsnack, Bonde söker fru, Sverige-Albanien och bäst av allt - Mövenpick glass med smaken Swiss Chocolate. Mmmm! Gå förresten gärna in på Sophias blogg och kolla in bilderna i dagens inlägg "Modeller för 1 dag". Detta var dagen i Zürich efter att vi hade besökt Rheinfall. Vi var i Zürich, alla affärer var stängda och det var två timmar kvar tills matchen mellan Grasshoppers och Wiler skulle börja. Så vad gör man? :P Mattias tycker att vi är ett gäng nördar och att det är en typisk tjejgrej att ta "hoppkort" osv. Det må så vara, rätt kul hade vi i alla fall :)

Stormötet igår, eller Herbstsammlung som man kallade det här, var sådär givande. Fick först av allt veta att jag skulle ha betalat 10 chf igår i böter, eftersom jag tydligen var kom försent till förra träningen (?!). Därefter fick jag veta att jag snart måste betala en medlemsavgift på 250 chf. Fixa sponsor/-er för 150 chf. I november måste jag betala ca 250 chf till (om jag inte minns fel), om jag vill följa med till träningslägret i Italien i vår. Visserligen Italien, men det där var bara en del av vad det kommer kosta totalt. Känns som det plötsligt blev väldigt dyrt att spela fotboll? Så dyrt att det knappt är värt det? :S Kanske ska skriva att 250 chf är ungefär 1750 kronor. Så att. Förut har man klagat på den där medlemsavgiften på 500 kronor. Hm.

Nog om det. Nu blir det en snabbdusch, sen sängen! Sömn, träning, kärlek och C-vitamin. Då håller man sig kry :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback