En fullspäckad helg.

Länge sedan jag tog en så här lång paus från bloggandet, en hel helg :P Faktum är att jag har haft en riktigt fullspäckad, svensk, rolig och händelserik helg, så det har helt enkelt inte funnits tid. Har stigit upp, ätit frukost, åkt iväg...kommit hem, somnat. Vaknat, ätit frukost, åkt iväg...kommit hem, försökt se lite tv, men somnat. Däremellan har jag gjort följande;

Jo, till störst del så har jag följt med och guidat två svenskor, nämligen Bäckis och Lena som varit här för att hälsa på sina vänner Sophia och Cissi. Bäckis har jag träffat ett par gånger i ”Solsandsjön” tidigare, men det här var första gången som jag träffade Lena. Glada och trevliga är de båda två!

Lördag åkte vi först till Thun. Var dit jag ville åka och bada i somras (om ni minns), men inte hann. Fick istället se själva staden nu, och det var väl ungefär lika vackert som det är överallt annars här. Bilder kommer! Blev lite sightseeing, shopping för ”svenskorna” och lunch på McDonalds. Därefter var det tänkt att vi skulle åka iväg till Luzern, en av mina favoritstäder här, men tiden blev knapp eftersom både jag och Sophia skulle spela match senare.

Istället åkte vi till Balmberg – ligger som det hörs på namnet uppe på ett berg och dessutom inte alltför långt härifrån. Däruppe har de byggt en ”Seilpark”, en slags äventyrsbana uppe i träden, med klättringsmoment och linbanor osv. Man får ta på sig en vanlig ”klättersele”, sedan är det bara att klättra upp och ge sig iväg. Som jag har förstått det så finns det också olika svårighetsgrader som man kan välja bland. Även här blev tiden dock för knapp för att ha tid att klättra, så det får bli en annan gång. Har faktiskt hört att vi kanske ska åka iväg dit med laget snart, hoppas hoppas :)

Lördagkväll var det match igen som sagt, borta mot Walperswil den här gången. Blev inget annat än ännu en stor förlust. Skulle kunna skriva ett helt inlägg om bara matchen (känner att jag har mycket att säga om den) men det intressar nog få. Vad jag vill säga är dock att jag gjorde min helt klart bästa match hittills trots förlusten, vilket alltid gör att det känns lite bättre. Vill bara att det här ska vända snart. VINST på söndag alltså!

Söndag blev det utflykt igen, bara vi tjejer den här gången; Sophia, Cissi, Lena, Bäckis och jag. Först åkte vi till Rheinfall – Europas största vattenfall. Rheinfall ligger norr om Zürich -nästan ända uppe vid gränsen till Tyskland, och man åker faktiskt till och med en sväng in i Tyskland för att ta sig dit. Väl där valde vi att köpa biljett och åka ut med en båt för att komma riktigt nära vattenfallet. Det var otroligt vackert och fint att se på avstånd och riktigt mäktigt att se på nära håll! Bilder kommer.

Men ett vattenfall är inget man tittar på en hel dag, så efter någon timme satte vi oss i bilen igen och åkte tillbaka till Zürich. Eftersom det var söndag så var det mesta stängt och det var inte lätt att ens hitta ett ställe att äta på. Men mat fick vi och energi att roa oss de timmar som var kvar innan vi skulle se matchen mellan Mattias Wiler och Grasshoppers (där Alex och Patrik två andra f.d. dalen-spelare spelar). Jag var den enda i sällskapet som hejade på Wiler och det blev också dem som segrade tillslut med 5-6 efter en spännande match :)

Det var många aktiviteter och mycket text – fastän jag hoppat över en del. Hur som helst en mycket trevlig helg och bilder kommer senare som sagt! Fotar numera nästan enbart med Mattias nya kamera, är så mycket roligare och enklare när man har en fungerande display. Detta innbär att korten hamnar på hans, inte min dator, så jag måste blogga på hans - inte min dator, om jag vill ladda upp korten. Detta tar dessutom rätt lång tid numera eftersom bilderna är så rackarns stora. Ikväll vill dessutom inte internet fungera riktigt på den datorn, så därför blir det inga bilder alls idag. För att göra en kort mening lång :P Nu blir det TV och sova, ny arbetsdag imorgon :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback