Arbetsintervju

Fick en oväntad start på denna tisdag. Hux flux skulle jag iväg på arbetsintervju för so-cool-events - helt oförberedd. Bra att vara oförberedd, då hinner man inte bli nervös? Nej, jag föredrar nog att vara förberedd. Särskilt när jag ska försöka uttrycka mig och prata gott om mig själv på ett annat språk än svenska. Men Fritz, killen som satt på andra sidan bordet under intervjun, var snäll och pratade högtyska med mig, samt lät mig blanda svaren med engelska och tyska.

Han erbjöd två olika anställningar. Antingen heltids eller extra. Heltids skulle ju inte vara fel, men det skulle samtidigt innebära att jag inte kan åka hem till Sverige över jul. Så, vänligt men bestämt: NEJ. Blir extra eller inget. Verkar ändå vara ett roligt jobb! De söker tjejer som kan jobba på eventet, i baren, servera, stå i entrén, fixa med isbanan osv. Språket trodde han inte alls skulle vara ett problem. Äh, vi sätter bara en svensk flagga på tröjan din så löser det sig (var ungefär vad han sa). Han skulle höra av sig så småningom och ge mig besked: ja oder nein. Jag hoppas på JA såklart :)

Händer en del i jobbväg nu änligen alltså. Imorgon är jag ledig. Torsdag blir sista dagen på bild-räknar-jobbet. Fredag ska jag skolas in på Mattias jobb. Ska jobba där för honom hela nästa vecka när han åker iväg till Danmark för att spela Europa-cupen. Sedan kan man ju alltid hoppas att det steget in där kan leda till mer jobb. Nu ska vi se hockey här. Mattias äter godis. Jag har en nyttig vecka. :( Han har Toffifee!! ÅH.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback