Husfrun.

Ikväll har jag minsann varit duktig i köket. Har bakat kakor, bröd samt förberett morgondagens middag; köttfärslimpa och potatis. Man måste vara klok ibland och tänka i förväg med maten när vissa av oss har tidiga träningar.

Vi (Kirchberg) tränar bara en gång i veckan nu, så för mig blir det mycket egen-träning. Ska bannemig bara bygga vidare på min kondition nu, vill inte att det ska bli som varje år att att man slappar till under uppehållet, så när vinterträningen drar igång på riktigt igen sedan efter jul så har man mer eller mindre halkat tillbaka till ruta ett. Gillar dock att vi tränar annat än fotboll nu, innebandy, basket osv. Blir mycket skratt på träningarna och det känns som det är precis vad jag behöver för att jag ska vilja fortsätta med det här laget :) Fick ett sms idag om att vi ska träffas och åka skridskor nästa tisdag, ska bli hur kul som helst :D

Skriver en del av sms:et så får ni se om ni förstår något :P

Hallo zäme.. Nächst dsischti schlöf! 19.10-20.20! Träffpunkt viertu vor 7ni schlöf! Schlöf mieti müglech, chostet 6.50! Ds is chostet 118.-, je me chöme desto günstiger.

Ungefär översatt: Hallå allesammans. Nästa tisdag blir det skridskor, 19.10-20.20. Vi träffas kvart i 7 vid isbanan. Det är möjligt att hyra skridskor, kostar 6.50.
Sista meningen har jag faktiskt ingen aning... Skulle dock kunna gissa att det är att själva isen kostar 118.- att hyra, så ju fler vi blir desto billigare. Någon annan som har en bättre idé? :P

Tillbaka till det jag skrev i förrförra inlägget om en björn-attack i centrala Bern. Vet inte om ni läste om det i Sverige men, här är en bild från schweiziska tidningar. Det var tydligen ingen "olycka" som jag först trodde, att någon hade råkat ramla ned till björnen på något vis. Nej, killen på bilden var förståndshandikappad/utvecklingsstörd och hade såklart ingen aning om att det skulle gå så här illa när han smet in för att leka med björnen. Fy så hemskt! Björnar är som ni ser inte alls att leka med! Läste idag att björnen, som heter Finn, har börjat återhämta sig efter polisens skott och står nu på benen. Hur det går med stackaren till människa vet jag dock inte.


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johanna

Haha, jag håller med, schweizertyskan är ju verkligen sjukt märklig. Men jag tror att du gissat rätt på sista meningen, lät logiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback