Post-torsdag.

Idag var en riktig postdag! :) Hela två brev i brevlådan var adresserade till mig - det händer inte varje dag här i Schweiz ska ni veta. Ett var en räkning från FC Kirchberg som jag helst av allt skulle vilja kasta bort och låtsas som att jag aldrig fått. Det andra däremot, var ett handskrivet brev från Sverige. Åh, så kul! Tack snälla moster och kusin som tog er tid att skriva till mig, ni kan förvänta er ett svar i brevlådan inom kort :) Jag tycker helt klart att fler borde försöka dissa mailen ibland och skriva ett brev med papper och penna. Så underskattat, är ju så fantastiskt kul att få!

Ännu en vecka har rusat förbi och nu har jag faktiskt helt tappat bort räkningen på hur många veckor jag egentligen har varit här. Samtidigt som det kan kännas som jag varit här i en evighet, så känns det också som att tiden har gått väldigt, väldigt fort. Särskilt de senaste två månaderna, har ingen aning om vart september och oktober tog vägen. Vad jag däremot har koll på är att det nu inte alls är länge kvar tills vi åker hem till Sve för lite julledighet, rättare sagt 32 dagar! Det är ju ingenting :) Hög tid att börja köpa julklappar med andra ord. Mamma, Pappa ( ja, alla ni som känner för att köpa julklapp till mig) - jag kommer snart att lägga upp min önskelista här ;)

Imorgon är det alltså fredag. Hade vi varit hemma i Sverige redan då, råder det ingen tvekan om vad vi skulle gjort imorgon kväll... Sett premiären av "Newmoon" såklart! Här har den premiär först på onsdag den 25:e. Tyvärr har Mattias träning då och helgen därefter är också fullbokad, så vi kommer nog inte att kunna se den förrän lördagen efter det, alltså den 5:e december. Hoppas bara att den visas med engelskt tal så de inte dubbat den till tyska (skulle dock inte förvåna mig)! Så, vad gör vi imorgon då? Vet faktiskt inte ännu. Men det kan hända att det blir en sväng till Bern och middag med Sophia och hennes svenska besök som kommer imorgon. Detta är tredje vännen hon lyckas lura hit. Nästa vecka kommer en fjärde! När ska jag få hit min första mån tro? :)



Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: linn

DEN VAR SJUKT BRA! du måste se den :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback