1:a advent.

Ja, första advent idag - det är ju inte klokt! Jag har dessvärre inte haft någon som helst "1:a advents-känsla". Kan bero på att det enda i vår lägenhet som är av den "juligt" röda färgen är badrumsmattan. Resten går till 95% i svart och vitt - inget julpynt här inte. Men det känns rätt onödigt att lägga ner pengar på sådant när vi inte ens ska vara här över jul, jag hoppas istället på att få komma hem till en ordentlig jul :D

Men, har ändå haft lite jul i helgen - och framför allt så har vi haft mycket kul!

I fredags fick Sophia besök från Sverige för andra helgen i rad - vilken lyckans ost hon är alltså! Det var däremot inget helsvenskt besök den här gången, utan det var amerikanska Amy som kom :) Och som alltid när Sophia har besök så styrs det upp både det ena och det andra. Först på schemat stod ett svenskt adventsfika i huset i Gerlafingen.

Det var uppdukat med två olika pepparkakscheesecakes, lussekatter, knäck och kola, morotskaka, chocolate chip cookies, pepparkakor såklart och så julmust och glögg. Kan säga att det räckte rätt bra så ;)


Grabbarna plockar för sig av allt det goda.


Amy hade även köpt med sig en stoor påse med lösviktsgodis från Sverige, så det blev en del skumtomtar också :D


Jens, Sophia och Amy.


Godisskålen var populär ;)

Så, fredagen var mest bara fika fika fika och trevligt sällskap. Lördagen sedan inleddes med skön sovmorgon och en ännu skönare joggingtur, sedan var det bara att skynda sig in i duschen och göra sig klar för avslutning/weihnachtsessen med laget. Först blev det bowling i Kirchberg.


Kolla hur min lagkamrat stavade mitt namn: JUFFAA. Haha :) Gick dock otroligt dåligt för team JUFFAA, 136 p på två serier, hur värdelöst är inte det?


Evi och Alex. Två av tjejerna i laget som jag kommer absolut bäst överens med. Hur trevliga som helst verkligen :)


Efter bowlingen så var det uppdukat för middag i klubbhuset. Man fick välja mellan raclette eller fondue, fondue blev det för mig. Blev dock lite förskräckt när jag fick veta att det jag trodde var nötkött var häst. Har i hela mitt liv vägrat att äta hästkött, men måste trots allt erkänna att det var gott.


Efter middagen var det julklappsutdelning. Populäraste presenterna var alkohol (i form av vin eller sprit) samt jul-prydnadssaker. Själv fick jag en parfym med tillhörande duschcreme och hudlotion, det blev jag himla glad över :)


Men när klockan var 23.00 och efterrätten fortfarande inte hade serverats så valde jag att tacka för mig och lämna laget för att åka till dagens största höjdpunkt - nämligen festen för Amy i huset i Gerlafingen. Där hade jag ju en drös med trevliga svenskar/svenskor som väntade :) Från vänster: Linda, jag, Amy, Lisa och Cissi.


Cornelia och Sophia :)


Sophia och Mattias :) Mattias som hade match idag fick vara nykter och ta hand om kameran.


Linda och jag :)


Johanna och Anton diskuterar något :)

Linnea och Philip. Två svenska innebandyspelare som jag aldrig ens visste att de fanns här nere innan igår kväll.


Jens, m.fl.

Har massvis med bilder men det får räcka så! Idag har det varit en lugn, rätt seg dag. Lunch på McDonald´s och kebabrulle till middag, precis som en bakis-söndag ska vara :P
Tack Sophia, tack Amy och tack alla andra för en riktigt trevlig helg!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

Tack själv, för att du gjorde även denna helg så perfekt och rolig! :) Och snart kommer ditt första besök oxå, det känner jag på mig! Under tiden så är du en del av mina ;) Kramis

Postat av: Amy

Hey!! Thank you for a great weekend!! It was fun and I will see you guys in Umeå soon!! :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback