Jag vill dissa mig själv.

För det dåliga humör jag visat upp ibland på sistone. Vet inte varför, om det är att jag är mer less än vanligt? Fast less på vad då? Egentligen känner jag mig inte less på något alls. Egentligen trivs jag hur bra som helst med livet i allmänhet just nu. På jobbet träffar jag i och för sig väldigt många människor som bara suger all positiv energi ur en. Det är otroligt påfrestande, men oftast försöker man ju vara trevlig tillbaka ändå. Det är mitt jobb. Sedan ligger allt och puttrar under ytan på något vis, och ilskan får sedan gå ut över någon oskyldig stackare efter jobbet. Kan det vara så? Som igår. Jag kom hem till SSS, trött. Men ändå glad. Sedan spiller jag te på min nya tröja och börjar nästan gråta över det (?!). Hur gammal är jag nu igen? Svär och lever om. Hets! Blir grinig mot mamma som är snällast i världen och förtjänar det som minst. I själva verket är jag irriterad efter en diskussion jag haft tidigare under kvällen med en bitterfitta till chaufför rent ut sagt. Långsint? Inte det heller. PMS? Nja.


Har klagat en del på fotbollsplanen på sistone också. Herregud, det är ju bara en sport. En hobby! Knappast så att jag satsar ändå. Men jag hatar att känna att man underpresterar som fan. Har dock insett att mitt gnällande på plan kanske inte påverkar bara mig själv utan andra i laget också. Vem tror jag att jag är? En felpass och jag frågar mig själv varför jag håller på med fotboll. Jag måste ändra inställning, hitta samma motivation och självförtroende jag hade inför seriepremiären för ett år sedan. Det är ju faktiskt kul med fotboll, därför jag spelar ju :)


Låg en bok här hemma i köket som hette "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?". Faktiskt sjukt bra fråga. Skulle kanske satsa på den istället för Stieg Larsson :P Skärpning hur som helst. Jag hatar negativa människor, det sista jag vill är att vara en själv. Ska se till att ha anledningar att hissa mig själv istället efter seriepremiären nästa lördag. Faktiskt mycket att se fram emot just nu. Nu närmast Man Utd-Middlesbrough på tv :D Trevlig lördag alla!



Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: M

Sluta leta efter ursakter att inte lasa dina bok, din "quitter" :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback