En bra dag :)

Torsdag redan! Kan i alla fall hålla med horoskopet om att dagar och kvällar bara skulle flyta förbi. Schnellt. Lever ju faktiskt som en normal människa också numera, åtminstone för några veckor. Jobbar mest på (var)dagarna, tränar på kvällarna och har ledigt på helgerna :) Vädret har varit minst sagt varierat i veckan. Igår var det första gången - någonsin - som jag tog bilen till jobbet pga regn. Idag däremot har det varit soligt och varmt - trots blåsten. Jag jobbade förmiddag så har hunnit med att samla på mig lite sol nu på eftermiddagen.

Det blev en runda på stan i jakt på lite somrigt, trots att min ekonomi egentligen säger nej till sådant just nu. Förra månaden blev det som sagt både en och två resor till det fina landet i söder, blev mindre jobb och en lön därefter. Men jag kände att jag både ville och behövde unna mig lite shopping :) Jag överlever! Fick exempelvis 20 kronor i dricks idag genom att bara vara osminkad men ändå fräsch. Vad det nu är som är så speciellt med det? Var en man som sa efter han beställt sin mat: "Alltså, jag måste bara berömma dig. Var nyss uppe på sjukhuset. Där var alla tatuerade och spacklade som fan. Sen står du här, helt omålad och ser ändå fräsch ut. Hur är det möjligt?" Jag hade inget bra svar på frågan men tackade för pengen och sa att den ska jag nog köpa smink för! :P


Blev hur som helst två färgglada aningen speciella t-shirtar med lite oversize-stuk på stan. En från Rut m.fl och en annan från Stadium. Endast 149 kr styck så jag tror nog plånboken överlevde! Men efter kläd-shoppingen så var det dags för min första riktiga shoppingtur på systembolaget också. Velaren nr. 1 som jag är fick beslutsångest nånting. Gick ett varv. Två varv. Gick ett tredje varv. Tittade på och läste nyfiket om diverse flaskor och dess innehåll. Gick kors och tvärs. Fram och tillbaka. Hann bli både hungrig och kissnödig innan jag äntligen hade lyckats plocka ihop lördagens förfest. Men jag tror det blev bra :)


Vad gäller bäbisens ankomst så lät han/hon mig tro att jag skulle få rätt ända in i det sista. Emelie hade värkar hela tisdagen och på kvällen bar det av till BB. Där hände sedan ingenting. Det bara slutade. De stannade natten över, men fick åka hem på onsdagen. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Fast är nog rätt säker ändå på att jag hinner bli faster Josefine innan helgen är över :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback