Alice :)

Igår bar det alltså av till Lycksele BB för att hälsa på storebror Kristoffer och hans Emelie som i måndags blev föräldrar till världens sötaste lilla trollunge. Alice Ekman som hon så småningom ska döpas till, var 52 cm lång och vägde nästan 4500 g. Låter som en rätt stor bäbis (vilket man också kunde räkna ut att det skulle bli efter att ha sett Emelies mage tidigare!), men så liten hon var när man såg henne! Händer, fötter, naglar - hur kan de vara så små!?

Ett dygn gammal är hon alltså på bilderna här nedan. Jag tyckte hon var Krille upp i dagen direkt jag såg henne, både näsan och munnen var hans. Tror hon ärvt hans tjocka hår också, kolla in kalufsen! Här har vi en tjej som kommer få mycket hår på huvudet :) Ögonen fick vi dock inte se så mycket av. Mestadels sov hon, men när jag höll i henne ett tag så försökte hon flera gånger att öppna dem. Hon riktigt tog i såg det ut som, men det blev tyvärr inte mer än lite kisande - ungefär som jag själv brukar se ut väldigt tidigt på morgonen.

Här har vi då lite bilder av hela "familjen", alla ville såklart se och hålla i lilla pyret :)


                                               Lilla Alice med kalufsen.

                                           Pappa, mamma, Alice :) 

                           Min bror har blivit far, känns helt overkligt :)
                                     Men jag tror han blir en bra pappa
!

                                                Farmor Britt-Inger

                                                 Farfar Mats.

                               Och så jag då, Faster Josefine :)

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

ooo så söt! Du jävlar va mycket hår hon hade! Grattis grattis faster joffa!

Postat av: joli

åh så himla kul och mysigt med barn! hon såg jättefin ut! glad för din skull joffa! lite avis också ;) lyllo dig!

Postat av: Anonym

Men åh vilken sötnos!!!

Jag blir faster igen i augusti åh vad jag längtar!

Postat av: Malin

SÖTUNGE!

Postat av: Sara

Oj vilken söt tös!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback