Usch vilken dag.

Fick ringa mitt livs första 112-samtal i morse. Men ni kan vara lugna, det låter mycket värre än vad det var. Jag behövde ha tag på en jourtandläkare omgående och det var tydligen det enda sättet. Har ännu en gång drabbats av en infektion i munnen där jag opererade bort en visdomstand i början på december. :( Inte samma monsterkind som sist, men nog är jag svullen alltid. Eftersom jag har en vecka utöver det vanliga som väntar så vägrar jag detta, får bara inte bli värre! De tycktes förstå hur desperat jag var så jag fick komma med detsamma. Har aldrig varit med om en liknande smärta, själva operationen i sig, bedövningsprutor i gommen och liknande hemskheter, det är ingenting jämfört med behandlingen idag. Tänk er en svullnad i munnen/käken - längst in, som är fylld med var. Äckligt, jag vet. Sedan tar man en helt vanlig, lagom läskig spruta fylld med sprit som man sticker in i svullnaden för att skölja rent. När det äntligen var färdigt och jag ställde mig upp ur stolen så började jag först må jätteilla och ögonblicket senare blev jag helt svimfärdig. Fick rent utav lägga mig ner för att inte tuppa av. KUL att jag har tre visdomständer till som ligger halvtaskigt till. De stannar där de är kan jag lova.


Men det var ändå inte dagens värsta. Manchester U-Liverpool 1-4. Vad hände där? :( Jag tror jag går och lägger mig. Första matchen ute imorgon, där kan ingen visdomstand i världen stoppa mig. Det blir skoj :)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

Ja faktiskt.. Men dom leder ju fortfarande med en match mindre spelad, så det känns ändå rätt lungt.



Ja det är jätte kul :) Jo precis, som förut!

Du då? Sibylla? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback