En dag i sänder.

Haft en rätt skön fredag. Valde medvetet att inte ställa väckaren för att få mig en ordentlig sovmorgon. Vaknade först vid kvart i tolv, åt frukost i lugn och ro framför tv:n och åkte sedan raka vägen till simhallen. Körde mot rött för andra (kanske tredje?) gången i mitt liv, vilket höll på att skapa lite kaos på vägen dit. Men det var inte alls meningen ska jag säga, solen lyste ju så man varken såg rött eller grönt! Gjorde desto bättre ifrån mig på gymmet. Blev både kondition och styrka tills kroppen kände sig nöjd. Därefter blev jag ombedd att dyka upp en timme tidigare på jobbet, så var i princip bara att åka hem och sedan ge sig iväg igen. Svängde förbi Linda idag igen på vägen till jobbet, skvallrade en snabbis, kollade in hennes nya skor samt hämtade upp en påse fylld med överblivna galgar från Gant som jag tackar så hjärtligt för.


Kvällen på Sibylla blev rätt körig och allt som oftast också bökig och stökig, så vi tog oss inte därifrån förrän vid 23-tiden. Imorgon väntar jobb igen, 11.45-20. Därefter blir det såklart att se Portugal-Sverige (heja Sverige + snyggingen själv?) plus att jag har lovat Linda att agera fyllechaffis åt henne m.fl. Linda ska med andra ord ut på Rex och roa sig för tredje helgen i rad hon! Själv har jag märkt att vi har match nu även söndagen den 26:e april (alltså på självaste födelsedagen), vilket innebär att vår spikade utgång den 25:e även den befinner sig i någon slags riskzon. Fast nej. Aldrig i livet. Fan heller, spikat är spikat. En födelsedagfest är en födelsedagsfest. Vad är då en av alla dessa träningsmatcher? Sist jag spelade bakis (eller ja, jag var nog snarare full), så gjorde jag fyra mål och blev något av matchens lirare. Jag menar, hur ofta händer det? :P


Nu ska jag lägga mig och fortsätta med min bok (Män som hatar kvinnor) som fast den blir alltmer spännande aldrig verkar vilja ta slut. Det ska inte ta flera månader att läsa en bok på 500 sidor! Jag läser tio sidor, sedan blir jag plötsligt akut trött och så faller ögonen igen. Nu vill jag verkligen se filmen dock, så måste ju läsa ut boken om man ska hinna med att se den på bio :) Och nu är det bara prat. Dags att sätta punkt. Dags att sova!
Två dagar och jag saknar redan så det nästan gör ont. Godnatt på er!



Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: linn

inte ge upp födelsedagsfesten.. jag har ju planerat in den till och med!! :)

och män som hatar kvinnor.. underbar bok och ännu bättre film!

Postat av: M

Ont är bara förnamnet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback