München och Audi Cup

Ja, då var vi tillbaka i Schweiz igen efter ett minnesvärt dygn i München. Jag hejar på Manchester United och Mattias på Milan så det kunde ju inte passa sig bättre än att åka till München och se Audi Cup där båda lagen skulle spela varsin match på en och samma kväll - på en och samma arena. Vi tog bilen dit och det tog ca 4½ timmar att köra.


                                        På väg mot Allianz Arena gick vi i våra
 United/Milan-tröjor bland en massa Bayern-fans. Rätt cool arena som skiftar
                            färg utvändigt beroende på vilket lag som spelar.


                       Det första vi gjorde var att köpa en kall öl och avnjuta
 utsikten över arenan. Strax därefter kom United-spelarna in på planen för
                                    att värma upp och lyckan var total.


        61000 på läktaren! Märktes ordentligt först när match nr.2 mellan
 Milan och Bayern München drog igång. Att Bayern sedan spelade drömfotboll
                 bidrog såklart till att stämningen höjdes ytterligare :)


          Man Utd som (såklart) vann sin match med 2-1 lät i princip alla
utom Vidic och Owen få speltid. 1-0 gjordes av Anderson på en finfin frispark
                   och nyförvärvet Valencia gjorde andra målet.


Bäst i United var Rooney, Fabio och Evra om jag själv får välja. Kvällens största besvikelse var Ronaldinho som jag annars är smått förälskad i. Inte ett rätt och utbytt i paus. Hela Milan i allmänhet var riktigt dåliga. Lite tråkigt för Mattias såklart :/ Ett som är klart är att jag måste ta mig till Old Trafford så småningom och se United spela på hemmaplan. Tills vidare får jag suga på den här tabletten, helt klart en upplevelse att minnas för livet :)

Nu blir det film!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Krille

Hörde att du körde på autobahn.. Vågade Mattias åka med då? Roligt att allt har gått bra! Ha de så bra!

Postat av: joli

nej vad kul! du verkar ha det bara bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback