Inte bästa semestervädret.

Något av det skönaste här ute på vischan är att bara ge sig ut helt ensam på en riktig långpromenad.  Bara lunka på och verkligen rensa hjärnan på tankar. Idag under min milslånga vandring gick jag och smygpratade tyska för mig själv. Orden finns där, nånstans. Grammatiken också. Behöver nog bara en hel del träning. Förstår inte, när jag "mimar" orden känns uttalet förhållandevis helt klockrent. Sedan höjer jag rösten lite och då låter det plötsligt inte alls lika okej. Vad beror det på?


I övrigt så börjar jag bli rätt mätt på SSS. Antar att allt blir långtråkigt till slut när vädret är som det är. Fryser man inte ihjäl så blåser man bort. Och blåser det inte så regnar det. I veckan har det varit mycket av varje på samma gång! Hade jag inte haft så mycket att se fram emot hade jag förmodligen deppat ihjäl mig över fåtalet soltimmar på min korta semester. Och imorgon väntas ett nytt regnområde dra in, vad ska man då hitta på? Just nu verkar det bli storbak i bagarstugan. Jag på kavel 1, mamma på kavel 2 och sen blir det väl kanske pappa som får sköta gräddningen då. Om Malin plockar fram sina bästa övertalarknep så kanske det också blir så att jag avbryter semestern här och gör henne och Rebekka sällskap ut på All star ;) Vi har ju faktiskt en hel del att ta igen vi tre!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback