En helg i vänskapens tecken

Fredagskvällen var den "sjukaste" jag haft på flera år. Har sällan mått så dåligt, kinden värkte som aldrig förr och jag tror till och med att jag hade lite feber (något jag inte haft sedan vintern i 9:an)! Tack och lov gjorde penicillinet, precis som jag hoppats på, underverk redan under natten och jag mådde mycket bättre när jag vaknade upp på lördagen. Kanske borde jag vilat och stannat hemma den kvällen, men jag kunde ju inte gärna svika när det var Rebekkas avskedsfest! Kvällen drog igång redan vid fem-tiden hos Rebekka på Haga och lite senare blev det utgång på Rex. En kanonkväll! Kändes som att "alla" var där. Jag tog det relativt lugnt med alkoholen och var nog i andras ögon lite mindre taggad än vanligt, men jag hade faktiskt riktigt, riktigt roligt. :) Kameran hängde såklart med även denna kväll och p.g.a en viss svullen kind så valde jag att spendera så mycket tid som möjligt bakom denna, inte framför!





Som ni ser så blev det en kväll fylld av skratt men även en del tårar. Vi kommer sakna dig så Bre, tur att det inte är allt för långt till Sundsvall :)


Igår vaknade jag (inte allt för ovanligt) upp hemma i soffan med lördagens festutstyrsel på. Glad blev jag givetvis när jag insåg att jag inte var det minsta bakis, men just den här söndagen hade det faktiskt inte spelat så stor roll eftersom jag för en gångs skull inte skulle iväg till något jobb. Med penicillinet i åtanke kunde jag alltså spendera hela dagen i soffan utan ett uns till dåligt samvete. :)


Strax efter ett dök en hungrig Malin upp med en hämtpåse från Max i ena handen och en bok i den andra. Vi låg hela eftermiddagen skavfötters i min soffa under täcket och läste varsin bok. Jag läste givetvis ur min Stieg Larsson som det för övrigt gått väääldigt trögt med. Ni (få) som hänger med här kanske minns att jag en gång hade "lovat" en viss person att vara på sida 187, hm ja, inte i fredags utan förra fredagen... Gudars vad tiden går fort! Skäms nästan över att säga att jag fortfarande har 47 sidor kvar till sida 187. Aj aj ;)


Under kvällen kom även Amanda och Rebekka på besök. Vi invigde min nya TV genom att (än en gång) se en helt värdelös film, äta en nästintill perfekt blåbärscheesecake som jag och Malin bakat ihop, samt snacka igenom allt intressant som hänt föregående kväll.



 

Efter en sömnig dag tog jag mig inte i säng förrän vid två-tiden. Kändes helt åt fanders att då ställa väckaren på 04:50, men ska man jobba så ska man. Skönt att sluta redan klockan ett idag i alla fall, nu väntar två lediga dagar. Som helg igen alltså! :)


Ny lägenhet på G?

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

bra helg, men du kunde ju lagt ut några till bilder på vår cheesecake? haha ;) du förstår inte hur bra boken är, jag grät bara för en liten stund sen, och börjar sakta men säkert närma mig slutet, är på s.293 ;)

Postat av: Amandoo

Den goaste cheesecaken ever ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback