Tidsoptimist, javisst!

Märkligt att tiden alltid ska gå sakta när man vill att den ska gå fort och tvärtom. Bara måndag än så länge (eftersom jag fortfarande är vaken). Vaken är jag eftersom jag somnade på soffan mellan sex och åtta tidigare ikväll och var nära att försova mig från träningen. Skönt då men! Har för mig att någon sagt att en halvtimmes sömn på dagen motsvarar tre timmar på natten, sant eller falskt? Gissar på sant.


Imorgon börjar jag jobba klockan tre, bra med sådana dagar ibland! "Då har du ju hela dagen ledig" brukar mamma säga. Visserligen har hon rätt! Jag brukar därför alltid sitta såhär kvällen innan, som jag gör exakt nu och planera en dag som imorgon.


Tisdag, att göra:

  • Stiga upp, äta frukost. När?
  • Sola ca 12-16 min.
  • Gå en rask promenad, samt styrketräna.
  • Handla. (Kylen är tom!)
  • Dammsuga & bara röja upp! (Pedanten i mig har tydligen dött?)
  • Se minst ett avsnitt Gossip girl (Bara för att jag vill).
  • Blogga?

Egentligen inga större tidskrävande aktiviteter (iofs inga större måsten heller), men allt har jag hur som helst tänkt att jag ska hinna göra innan kl 14.15. Jag har alltså beräknat att de sista 45 minuterna går åt till att duscha, byta om och gå till jobbet. Hm. För att hinna allt så försöker jag såklart planera så smart att min "motionsslinga" har ett solarium någonstans längs vägen, vilket också bör ligga på väg mot det ställe jag tänker handla på, för att sedan också ha så nära hem som möjligt (vill inte bära matkassarna alltför långt). Väl hemma igen kan jag göra lite styrkeövningar på pilatesbollen, samtidigt som jag tittar på Gossip girl, och är jag tillräckligt snabb så kanske jag hinner äta också på ett och samma avsnitt. Perfekt! Vad är problemet? :)


Jo, största problemet med mig nu är att jag velar om exakt allt. Vart ska jag handla, Hemköp eller Coop? Eller ska jag kanske ta bilen till Willy's eller Strömpilen? Näe, då får jag ju ingen motion. Och vart ska jag sola? Kanske nya stället efter ÖK, då kan jag handla på Coop Nära, Haga. Fast nä, jag vill ju hellre handla på Hemköp... Osv osv. Oftast slutar det med att jag bara sitter och funderar på allt så länge att jag tillslut inser att jag knappt hinner mer än klä på mig innan det är dags att gå till jobbet.



Finner inget vettigt slut på det här.  Godnatt and wish me luck!


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mattias

Velaren nummer 1 är i farten igen märker jag! :) Antar att det inte blev nånting gjort av det? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback