Nytt år, nya hobbies?

Igår kväll bestämde jag mig för att börja blogga. Bloggandet i sig är något som intresserat mig allt mer på senaste och det roar mig alltid att läsa mina vänners bloggar. Vet inte varför, men uppenbarligen är det väldigt intressant att läsa och hålla sig uppdaterad om vad folk gör på dagarna, hur de mår osv. :P Ändå har det aldrig fallit mig in att själv börja blogga. Känns konstigt att någon skulle vara intresserad av att läsa om mitt liv?


Jag sitter just nu i soffan i min lilla etta på Haga och har nyss gjort färdigt en fjärde sida i mitt första "scrapbook-album". Är väldigt nöjd, tycks till och med kunna se en utveckling från en sida till en annan. Det var min brors gravida flickvän Emelie som drog in mig i denna roliga, men ack så dyra hobby, genom att ge mig ett finfint startkit i julklapp. En scrapbook är för er som inte redan vet en kreativ och mer dekorerad form av fotoalbum, där man monterar fotona på färgade och mönstrade papper, skriver dokumentation om bilderna och lägger (kanske) med små minnessaker. Jag har även läst att en scrapbook egentligen är en blandning mellan en dagbok och ett fotoalbum, - lite som en blogg?


Kanske är det det faktum att jag väckt min kreativa sida till liv igen som jag fått för mig att göra denna sida. Jag ser faktiskt framemot att få dela med mig av de upplevelser och ljuspunkter i mitt liv som jag känner för att dela med mig av. Sedan är det ju upp till er andra ifall ni vill ta del av det eller ej! :P Mest av allt ser jag nog detta som ett bra sätt att få skriva av sig lite ibland, vilket kan vara väldigt skönt.


Idag är det torsdagen den 15 januari 2009, vi har alltså gjort bort nästan hälften av en av årets kallaste och mörkaste månader. :) Jag har varit ledig från jobbet idag. Tanken var att jag skulle spendera dagen tillsammans med Malin, vi skulle göra stan tillsammans. Bestämde igår att vi skulle höras när vi vaknat idag, "tidigast klockan nio, senast elva" sa jag och ställde väckaren på tio. När klockan var halv ett och jag fortfarande inte hade vaknat ringde Malin och frågade om jag sett messet hon skickat tidigare, där hon berättat att hon var tvungen att ställa in vår shoppingtur p.g.a jobb. "Har inte jag svarat på det?" blev min reaktion. :P


Istället för shopping har jag hunnit med mycket annat på S. Har sovit, slappat, solat, städat och nu också skrivit mitt första blogginlägg. Förutom det har jag även varit ute och promenerat i kylan med Sofia. Fick just höra att det är minus 29 hemma hos mamma och pappa i Storsandsjön!


Nu ska jag snart lägga mig och läsa lite i min Stieg Larsson bok "Män som hatar kvinnor", som jag gett ett andra försök. Har lovat att hinna till kapitel 10 (s.187) imorgon och är fortfarande på sida 35 så jag har några sidor att jobba mig igenom. Ännu värre känns det att jag lovat att träffa Emma på löpbandet redan klockan åtta imorgon bitti. Där blir det tufft!


Godnatt!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: MW6

Välkommen till blogg-världen! Hoppas du hann i närheten av sida 100 iaf :) Avslutar våran öl-runda nu, blev lite längre än tänkt :P

Postat av: Sofia S

Bra Joffa! detta ser lovande ut :P hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback