Fredag.

Velaren nummer 1 som sagt. Hur lång tid det tog för mig att checka av tisdagens "att göra-lista" väljer jag nog att inte berätta :P Kan dock avslöja jag spräckte min utsatta "deadline" med marginal.


Fredag i dag och full fart mot helgen! En helg som innebär både löning och ledighet från jobbet. Imorgon ska jag köpa ny TV, mamma & pappa Ekman kommer till stan för att shoppa loss med sin dotter (dvs. mig) och på kvällen blir det avskedsmiddag/utgång för Rebekka med tjejerna. Kan knappast bli bättre! :D


Dessvärre har jag råkat ut för någon typ av akut inflammation/infektion kring det område i munnen där jag opererade bort en visdomstand i början på december. Svullnaden som uppstod sent igår kväll har under dagen bara blivit värre och värre. Som tur var fick jag en tid hos tandläkaren redan nu på eftermiddagen och efter att ha röntgat och klämt så verkade det enda rätta vara en antibiotika-kur på tio dagar. Jag frågade tre gånger om det verkligen var nödvändigt, men tandläkartanten stod stenhårt fast vid att det bara skulle bli värre om jag inte började med kuren omedelbart, och jag skulle även se till att styra upp ett nytt tandläkarbesök när svullnaden börjat gå ner så de kunde reda ut orsaken till detta elände. Möjligtvis kan det vara så illa att tanden som nu ligger längst bak i käken tog skada vid operationen och mår nu därför inte så bra. Suck.


Hur som helst skulle jag ta det lugnt, dvs. avstå från träning, åtminstone under helgen (alkohol sa hon tack och lov inget om!). Känns faktiskt riktigt hängigt. Missar både dagens träning som jag behöver så väl och som jag dessutom sett fram emot, plus att jag fick veta i eftermiddags att vi ska spela en liten träningsmatch på söndag mot div. 4 gänget. Frågan är om man törs trotsa en tandläkare? :P


Jag hoppas i alla fall att penicillinet gör sitt och att svullnaden hinner gå ned något till imorgon kväll. Kul att gå ut och se ut som en jävla hamster! Minns så väl kommentarerna jag fick när jag gick ut på Rex helgen efter operationen sist. Vanligaste var såklart "Vad fan har du gjort?" - där svaret också självfallet blev att jag varit i slagsmål. :P Värre var det med dem som inte kunde prata med mig utan att hålla sig för skratt.




Haha, kan iofs förstå dem. Kolla in monsterkinden!

För att helt byta ämne så var Chefen på ovanligt bra humör idag. Kanske för att det var fredag, kanske för att han skulle iväg på en lyxig weekend till Sundsvall med frugan. Vad vet jag? Hur som haver så kläcker han plötsligt ur sig hur otroligt tekniskt begåvad han tycker att jag är. (haha, sen när då?) Förmodligen den mest oförtjänta "komplimang" jag fått på länge, men nog tog jag åt mig alltid :)


Nåväl. Nu ska iväg (och titta) på vår träning. Därefter blir det en helkväll med Linda i form av middag och bio. Inte alls dumt! :)


Ha en trevlig helg!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mattias

Tekniskt begåvad?? har du dragit historien om webbkamera-sladden för honom? tror han ändrar uppfattning efter det :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback