Intersportcup, dag 1

Dag ett av Intersportcupen är färdigspelad och vi hamnade till sist på en andraplats i vår grupp. Orken måste jag säga var förvånansvärt bra, men galet vad trött jag är nu! Helt slut från topp till tå.


Vi inledde dagen genom att förlora första matchen mot MSK med 4-2. Eller ja, egentligen blev det 4-0 eftersom MSK i år kommer spela i ettan, vi i trean, och därför fick vi starta matchen med en två-målsledning. Vi blev inte utspelade, men hade stora problem att skapa någonting framåt och var egentligen aldrig riktigt nära. Personligen stod jag också för ett par stora och slarviga misstag som ytterback (!) där åtminstone ett av dem resulterade i ett baklängesmål :(

Men vadå, matchen spelades halv nio på morgonen, det säger väl det mesta. :P


Match nummer två slutade 2-2 mellan oss och Sandåkern. Vi hade fortsatt problem att hitta målet, men här började vi i alla fall att rulla boll och spela vårt eget spel. Personligen gick det också helt okej. Kändes otroligt skönt eftersom det gått rent ut sagt dåligt på träningarna på slutet. Så sjukt mycket roligare det är att spela fotboll inne på nolia jämfört med i diverse gymnastiksalar :) Jag trivs med ytorna!


Första vinsten kom i tredje matchen mot Röbäck. Skönt för oss men inte minst för tränare Pontes eftersom Röbäck är hans gamla lag. "Ni måste vinna" var vad han sa innan matchen :P 4-0 blev det i alla fall till slut och jag fick göra mina två första mål för säsongen. En nick på en finfin hörna från Malin samt en frispark från halva plan ;) Alltid lika kul.


I sista matchen väntade ett slitet Åkullsjön. Tröttheten fanns även hos oss (åtminstone hos mig), men vi lyckades ändå vinna rätt enkelt med 5-0 :) Tack vare den segern spelar vi kvart över tio istället för åtta imorgon bitti. Så värt! Mariehems FF tror jag det är vi möter. Ska bli spännande att se hur kroppen känns när man vaknar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback