Hur djupt kan man sova utan att klassas som medvetslös?

Joli! Tack och jag vet, - just därför! Tror att han om någon kommer kunna hjälpa oss upp till tvåan igen :) Och till din förra kommentar angående min flytt. Det är ju helt sjukt vad ni "umebor-sedan-barnsben" bryr er om vilken sida av älven man bor på! ;P Haha, vad spelar det för roll?!


Känns som att jag alltid skriver antingen på måndagen eller på fredagen, inför helgen och sedan om helgen som varit. Är med andra ord som att veckorna bara susar förbi och inte räknas. Numera känner jag mig dock "dagavill" för jämnan, en fredag kan ibland lika gärna kännas som en måndag osv. Det beror med all säkerhet på att jag jobbar varannan helg, jag får ibland "helg" mitt i veckan, och den helg jag jobbar blir inte längre "helg". Förlåt, svammel. Men tänk ändå vad skönt det skulle vara med ett jobb där man arbetade 8-17 eller liknande, måndag-fredag. LYX.


Idag hade jag däremot för ovanlighetens skull ett mellanpass på schemat som innebär jobb från 9-17. Man behöver inte stiga upp så hiskeligt tidigt, får bra med timmar och samtidigt kvällen ledig. Perfekt på en fredag! Men idag gjorde jag något som förmodligen är mitt livs "försovning". Försovningarnas försovning. Hade ställt väckarklockan på 07:30, kanske lite väl tidigt eftersom jag då ansåg att jag kunde snooza åtminstone en halvtimme. Det blev snooze x3, sedan minns jag inte mer förrän telefonen ringer klockan 10:11 - jag flyger upp till en sittande ställning, slänger en snabb blick på väggklockan (tänker: HELVETE!), tittar sedan på telefonen där det står med stora bokstäver "CHEFEN".


Jag lyckades ändå imponera på honom genom att infinna mig på jobbet kl 10:22 alltså ungefär tio minuter efter att han ringt och väckt mig. Stackars (i normala fall) sönder-stressade chef hade nästan hunnit bli orolig och trott att jag dött eller nåt. Det kunde man i och för sig nästan tro också, för jag fick sedan veta att han ringt mig tre gånger, Linda en arbetskamrat hade ringt en gång, plus att jag hade ännu ett missat samtal. Samtliga hade i princip ringt ända tills det att det övergick till röstbrevlådan (har fortfarande inte vågat lyssna på det som chefen lämnade). Säg mig, HUR djupt sover man om man har mobilen liggandes bredvid sig i sängen och ändå inte vaknar av att den ringer fem gånger?


Jag hade i det här inlägget även tänkt komma med en kort sammanfattning av veckan som varit, kanske lägga upp nån bild från fikakvällen vi hade hos Villevårtgård igår osv, men det här känns som mer än nog. Klockan är nu kvart i tolv cirka och det är bäst att jag går och lägger mig snart igen. Ska upp halv sju, samling halv åtta med laget. Cup som sagt. Första matchen spelas 08:30 mot Mariehems SK, blir minst sagt tufft. Men kul ska det bli! :) Får först och främst hålla en tumme för att jag vaknar och tar mig dit.

Sist men inte minst vill jag också säga tack till Dig för att du kom och förgyllde denna kalla och snöiga februarivecka. Wonderful :)




Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: M

The pleasure was all mine, believe me!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback