Fredag, lördag, söndag, MÅNDAG! :D

Har runt 1000 olika rubriker att välja på till det här inlägget känns det som, det finns mycket som är mycket just nu.

Nu är det torsdag eller fredag (beror på hur man ser det) och det betyder att det är 4 - eller 3, dagar kvar tills flyget lyfter och tar mig hem till Sverige och UMEÅ igen! :D  Första besöket på snart 5 månader, aldrig har jag varit iväg så länge förut! Stannar där gör jag till den 10:e januari, om jag inte redan hunnit berätta det.

Hur som helst. Har varit en halvseg men rolig vecka. Fick redan i måndagskväll ont i halsen och har sedan dess känt mig sjukt hängig utan att någon riktig förkylning brytit ut. Har ändå pallrat mig till jobbet varje dag - enbart för pengarnas skull. För idag jobbade jag sista dagen, för i veckan och förmodligen också för en bra tid framöver. Positiv känsla när jag åkte därifrån att "nu är det julledigt". Mindre positivt att jag inte bara är julledig utan också arbetslös. Chefen sa "auf Wiedersehen" alltså, "på återseende", när vi skiljdes åt, så förhoppningsvis lär jag få hoppa in och jobba någonting framöver i alla fall. Men har ändå suttit och jobbat på mitt tyska CV hela kvällen för att ha och söka runt nu lite efter ett nytt jobb.

Imorgon är vi alltså lediga. Jag ska sova ut ordentligt och hoppas att halsontet gett med sig när jag vaknar. Därefter blir det julshopping i Solothurn och på kvällen väntar raclette-middag hos f.d. Dalen-spelaren Mattias Hofbauer och hans flickvän i Kirchberg. Lördag tar vi med oss all packning och åker vi iväg med Wiler-bussen till Zürich-trakten där Wiler ska spela sin sista match för i år borta mot Rychenberg. (Så, måste alltså hinna packa väskan någon gång där emellan också). Efter matchen stannar vi hos Jonas Thomson, svensk spelare i Rychenberg, för att spendera resten av helgen hos honom. Han bor nära flygplatsen i Zürich så det passade perfekt för oss att vi fick stanna där hos honom, eftersom vi åker så tidigt på måndagmorgon. Hade vi sovit hemma hade vi fått åka härifrån senast vid 5-tiden på morgonen. Så tanken är nog att det blir lite fest inne i Zürich lördagkväll och sedan sista julhandeln på söndag.

Får se om jag får någon tid över till att blogga i helgen, annars kommer nästa inlägg från svensk mark! :D

Auf Wiedersehen! ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sophia

HELT sjukt! Snart är vi hemma :D Jag är faktiskt nervös för att åka hem.. :) Men längtar!! Lycka till med packningen o shoppingen, ska oxå bege mig mot solothurn för sista shoppingen. I morgon börjar ni på resan hemåt... :) Ses ikväll, kram!

Postat av: Linda

Är det bara jag som INTE längtar till att ni ska åka hem :(

Förstår dock att du längtar, inte många dagar kvar nu..Njut av tiden hemma i Sverige så ses vi snart!

Kram kram

Postat av: Sophia

GOD JUL vännen!! Vi ses på lördag, nu åker jag till Övik o inget internet.. :D Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback