Ledsen och förbannad, men jag får be om ursäkt.

Vet inte om det bara är Josse som tog väldigt illa upp när jag hade varit och tränat fotboll med Kirchberg för första gången här nere och valde att jämföra deras Team B med min "moderklubb" Tvärålunds IF, i ett inlägg här på bloggen sedan. (De som vill kan läsa hela inlägget under rubriken; Fussball). Tvärålund är ett lag som så länge jag kan minnas alltid varit ett mitten/bottenlag i div. 5.  Så här långt ligger de sist i div. 5 norra och har vunnit en match. Jag har inte sett dem spela på två år, men det verkar inte (om man ser till resultaten) som det gått mycket bättre för dem sedan tiden då jag spelade i laget. Fotboll på den nivån är tyvärr (som de flesta också vet) mest bara tjongande - jag kan säga att jag utvecklades lika mycket mina första två månader i Umedalen som jag utvecklades på två år i Tvärålund. Oftast om man spelar på den nivån så är det för man tycker att fotboll är kul, för att hålla igång, eller kanske för att trappa ner. Jag som inte tog fotbollen i Tvärålund på allvar kunde lätt skoja om att vi faktiskt inte var så himla bra. Jag vet själv, när jag började gymnasiet och folk i Umeå frågade vilket lag man spelade i, - när man svarade T-lund  fick man oftast ett stort flin tillbaka.  Hur som haver!

Jämförelsen var den bästa jag kunde komma på just då - jag tyckte helt enkelt att de var lika bra/dåliga som T-lund. Tänkte inte mer på det. Inte förrän igår då jag loggade in här och såg att jag fått en kommentar från Josse. Kommentaren: "Schysst jämförelse.. tur du är så sjukt jävla bra alltså ! himla diva" Hon tyckte att jag hade hängt ut henne i bloggen genom att skriva att jag tyckte att Tvärålund är ett dåligt lag. Okej, kanske var dumt av mig. Förlåt Josse och förlåt om någon annan spelare i T-lund har läst och tagit illla upp. Men. 1. Jag menade absolut inget personligt mot någon i laget, t.e.x dig Josse. Och 2. Jag tycker fortfarande att T-lund är ett lag som spelar "tjong-fotboll" (vilket lag man nu än jämför med). Kan jag säga rakt ut till alla i laget och det är något jag står för!

Jag blev hur som helst bara väldigt ledsen av kommentaren (och förbannad, vilket kanske märks). Jag är den minsta divan man kan hitta på en fotbollsplan och jag tycker helt enkelt inte att jag gjort något för att förtjäna den kommentaren - särskilt inte från en av mina närmaste vänner. När man flyttat iväg så här som jag gjort hade det värmt lite mer att få en kommentar i stil med "Kul att du hittat ett lag att spela med", eller bara "roligt för dig, lycka till".

Nu tänker jag inte diskutera det här något mer, jag ber alla Tvärålundsare om ursäkt och lovar att jag ska tänka mig för mer i framtiden vad jag skriver. Punkt.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Josefine Vahlberg

Ja jag tog faktiskt illa upp, tyckte de va onödigt skrivet.. Men glömt och förlåtet, ber om ursäkt jag också

Postat av: Linda

Jag tycker det bara var roligt. Du kan få använda Sävar IK:s damlag där jag lirar (inte längre) i stället om du vill. Jag tar inte illa upp :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback