Får lära mig nya saker varje dag :)

Matchen idag gick åt skogen. 6-0 tror jag det blev till slut, till det andra laget då såklart som hette Therwil. Twerwil låg nära Basel och i den delen av Schweiz pratar de visst både franska och tyska. Finns både franska och tyska skolor, vill man jobba i en affär måste man kunna båda språken osv. Alla i laget klagade också på deras dialek och skrattade framförallt åt deras sätt att säga "jaaa". "I can´t stand their accent" sa min tränare. Fick även höra att folk här tycker att de som kommer från Zürich är aningen snobbiga. Vi har minsann haft roliga och lärorika konversationer i bilen jag och min tränare de här två gångerna jag hängt med till match. :)

Åter till matchen. Vi hade: 1. Inte bästa laget. 2. Otur. Fick målvakten PLUS 4 andra spelare skadade, samt en straff emot oss. 3. En dålig dag. Som tur var var detta en match i "Schweiziska-cupen", serien prioriteras något mer.

En annan sak. Folk där hemma (mina kära vänner) verkar tro att jag befinner mig mycket längre bort än vad jag egentligen gör. Många som sagt så här när jag pratat med dem; "Åh, jag har tänkt flera gånger att jag ska ringa dig, men så kommer jag på att det går ju inte!". När jag ringde Sofia på hennes födelsedag lät det som om jag vaknat från de döda. "Vem är det? Allvarligt Joffa, är det du? JOFFA, är det verkligen du?!". Jag är fortfarande i Europa och har fortfarande en mobiltelefon. Jag använder dock inte mitt svenska mobilnummer längre, har bytt till schweiziskt (som jag för övrigt ska försöka sms:a runt så fort jag orkar ta mig i kragen). Vi har dessutom ett 090-nummer hör som går att ringa till som till vilken annan svensk hemtelefon som helst. Då var det sagt :)


                            Tycker ni att jag fått liite färg i alla fall? :)

Nu ska här bakas blåbärspaj. Mattias kommer hem om någon timme. Hans lag vann helgens cup borta i Chur och han gör poäng som aldrig förr. Så, nåt måste han ju få :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback