Har fått lite jord under naglarna idag :)

 Idag har jag varit riktigt duktig! Steg upp kl. 06:10 för att skjutsa Mattias och Olle till samling - avresa mot Prag. Då var jag T R Ö T T. När jag kom hem igen var duntäcket fortfarande varmt, så kröp ner och ställde väckaren, först på 9, men bestämde mig sedan för 10. Kl.10.10 vaknar jag och stänger av alarmet som då legat och ringt bredvid mig i tio minuter. Jag som nästan gick och funderade på om jag hade blivit morgonpigg för ett tag sedan kan ju dra slutsatsen nu att det är jag inte alls.
Efter att jag till sist vaknade och steg upp klockan 11 (råkade somna om), så har jag gjort följande:

  • Promenerat/joggat en timme.
  • Gjort lunch i form av en smarrig omelett. 
  • Solat. Efter förra veckans missöde har jag gjort huden en tjänst genom att öka på från solskyddsfaktor 6 till 15. Vill ju kunna sola vaarje dag framöver :)
  • Klippt gräset. Gräsklipparen här går på ström, så man får gå och dra en skarvsladd efter sig. Hur vanligt är det?
  • Rensat ogräs. Ångrar så mycket att jag inte tog några före/efter-bilder där! Kan inte varit gjort på år och dar. Ruskigt äckliga spindlar börjar för övrigt bli en vardaglig syn här i Schweiz. 
  • Handlat mat, så nyttigt som möjligt. Har jag berättat att mjölken här innehåller 14% socker? Och 9% fett. Jämför det med svensk mjölk! Typ bättre att dricka ett glas coca cola zero. Lagade sedan en linsoppa som brev riktigt bra.
  • Fortsatt rensa ogräs, tagit ytterligare en promenad osv.
Dagen har hur som helst bara flygit iväg. Fjärilar har även börjat flyga i min mage inför morgondagens fotbollsträning. Håll en tumme för mig! :) Nu ska här pluggas tyska! Nattinatt.


                       

                                                    Kvällspromenad... :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback