Fussball

Måste ju såklart berätta om min första träning med FC Kirchberg! Jag visste sedan tidigare att de hade två lag - ett bättre och ett sämre, men jag visste däremot inte vilket av lagen jag hade kontaktat tränaren till och bett om att få komma och provträna. Det visade sig vara det sämre laget - Team B. Och de var...inte bra. Skulle kunna jämföra nivån med Tvärålunds IF, fast kanske till och med lite sämre. Men vi tränade på och jag tänkte inte så mycket på det - var rätt kul att få känna sig så pass överlägsen på en fotbollsplan :P Men när halva träningen hade gått och det var drickespaus, kom tränaren fram till mig och sa "you will go to the first team".

Hm, okey, sa jag... :) Så fick jag plötsligt lämna träningen och följa efter en annan man till en annan plan längre bort där Team A hade sin träning samtidigt. En kort hälsning med tränaren där (som var en hon), sedan på med en väst och in i spelet. Det var stooor skillnad mellan lagen! Team A spelar i div 1,  högsta ligan här i Schweiz - jag undrar vilken division Team B kan tänkas spela i. Oj, tänker ni kanske nu. Högsta ligan?! Det låter såklart rätt bra att säga att man spelar i högsta ligan, men jag skulle kunna jämföra den med div 2-3 hemma i Sverige. Hur som haver. Träningen gick BRA, och tjejerna i laget verkar vara vara väldigt trevliga och tillmötesgående. De pratar såklart engelska med mig, men tycker nog det är ännu roligare att höra min tyska. Faktum är att jag fick beröm för min tyska och blev även förvånad över hur mycket jag förstod av tränarens genomgångar osv ;)

Själva serien här nere spelas lite annorlunda också jämfört med hemma. Deras serie börjar nu på söndag, sedan har de uppehåll över jul och sedan spelas den andra halvan i vår. Knasigt kan tyckas, men om jag stannar här till maj som det är tänkt så innebär ju det att jag kan vara med i princip hela säsongen från början till slut :) Ska iaf få åka med laget och titta på matchen på söndag. Åker med som "en i laget", dvs att jag åker dit med laget, sitter med i omklädningsrummet,  är delaktig i allt snack osv. Är så glad att jag vågade ta kontakt med laget och åka dit igår! Känns verkligen jättekul och jättespännande. Viktigt också för min egen del om jag vill kunna utvecklas här nere, vill inte bli allt för beroende av Mattias.


                                      Här är alltså mitt nya lag :)

Det var mycket text för er att jobba igenom. Vill bara kort berätta också att vi fick vår nya soffa idag - kanonfin. Har legat i den ikväll och sett IBK Dalen vs Wiler Ersigen live från Prag över internet. Mattias Wiler förlorade med 4-1 (om jag nu inte minns fel). Jag tyckte från tv-soffan att Mattias gjorde en kanonmatch så är glad för hans skull att de trots förlusten är klara för kvartsfinal imorgon. Håller en tumme då från solstolen! :)

Nu får det vara nog, trevlig helg!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: M

Mattias är ju rätt beroendeframkallande, så det kanske blir svårt att undvika ;)

Postat av: linn

ja, det var verkligen synd! har läst lite här och det verkar ju gå bra för dig, inte sant? :) kul med fotbollen också!! när dyker du upp i umeå igen? kram

Postat av: joli

men kirchberg! är det samma som i sällskapsresan? :D

Postat av: Josefine Vahlberg

Schysst jämförelse.. tur du är så sjukt jävla bra alltså ! himla diva

Postat av: Josefine Vahlberg

Förlåt, men tog sjukt illa upp..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback