En vecka lite drygt.

Idag har jag bott i Schweiz i åtta dagar. So far so good. Jag trivs bra! Och vi börjar få till det riktigt bra i lägenheten också. Varit på IKEA tre gånger på en vecka. Rekord i IKEA-besök och jag kan säga att jag är nästan less. Kommer såklart lägga ut bilder sedan inifrån lägenheten, men först tänkte jag visa själva huset vi bor i :)


Jag och Mattias bor på nedersta våningen. Våningen ovanför bor en kille
från Mattias lag och hans tjej som kommer från Umeå. Fick dock veta igår
    att hon förmodligen kommer att flytta hem snart, vilket såklart känns
       lite tråkigt! Överst i huset bor en annan svensk, Olle, som även
            han spelar i Mattias lag. Ett hyfsat svenskt hus alltså :)


Inte så tokigt va? :) Jag gillar husen här i Schweiz, de ser som så mysiga ut.

Vädret blev mycket bättre än väntat idag. Har legat på bakgården och svettats i floder. Saknar Storsandsjön mycket på det viset. Här är det inte bara att springa och doppa sig i sjön när det blir för varmt! Vet faktiskt inte vad vi ska hitta på imorgon, men utomhusbadet i Zuchwil står högt på min önskelista. Jag ska hur som helst försöka jobba på med min solbränna (även om det är förgäves) och sen ska en finne som ockuperat ett halvt rum här med sina saker komma och hämta dem. Det var allt för nu!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback